Особливості професійної Я-концепції патрульних поліцейських залежно від наявності попереднього досвіду роботи в МВС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32631/pb.2019.1.10

Ключові слова:

патрульні поліцейські, Я-концепція, професійна Я-концепція, самооцінка самоефективності, професійний відбір, професіоналізація, самооцінка, свідомість і самосвідомість особистості, комунікативні якості

Анотація

Наголошено, що однією з важливих складових професіоналізації поліцейських (професіоналізація розглядається як цілісний безперервний процес становлення особистості фахівця, який починається з моменту вибору майбутньої професії) є формування сприятливої для ефективної професійної діяльності Я-концепції. Виходячи з нього, працю присвячено вивченню професійної Я-концепції патрульних поліцейських та особливостям цієї концепції залежно від наявності попереднього досвіду роботи в системі МВС України.

Розкрито поняття Я-концепції, самооцінки, свідомості та самосвідомості особистості. Подано результати емпіричного дослідження, в якому взяли участь поліцейські, поділені на 2 групи – ті, які раніше служили в органах внутрішніх справ, і ті які не мали досвіду роботи в міліції. Під час дослідження вивчалися уявлення поліцейських про себе та про ідеал поліцейського, рівні самооцінки поліцейських, особливості їх кар’єрних орієнтацій та самоефективності.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • автор Yu. V. Aleksandrov, афіліація Харківський національний університет внутрішніх справ

    Кафедра соціології та психології;
    кандидат психологічних наук, доцент.

Посилання

Goncharenko S., 1997. Ukrainian Pedagogical Dictionary [Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk]. Kyiv: Lybid. P. 373.

Kovalchuk Y.V., 2013. Psychological Principles of Professional Self-Concept of Personality of Officer of Operational and Investigational Unit of the State Border Guard Service of Ukraine [Psykholohichni osnovy doslidzhennia profesiinoi Ya-kontseptsii osobystosti ofitsera operatyvno-rozshukovoho pidrozdilu Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy]. Zbìrnik naukovih pracʹ Nacìonalʹnoï akademìï Deržavnoï prikordonnoï službi Ukraïni. Serìâ: pedagogìčnì ta psihologìčnì nauki – Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: pedagogical and psychological sciences, No. 3 (68), p. 303.

Maklahov A.G., 2007. General Psychology [Obshchaya psikhologiya]. St. Petersburg: Piter. Pp. 89, 498.

Belinskaya E.P. and Tikhomandritskaya O.A., 2009. Social Psychology of Personality [Sotsial`naya psikhologiya lichnosti]. Moscow: Academy. Pp. 260-261.

Semenova A.V., Gurin R.S. and Osipova T.Yu., 2006. “I-Concept” [Ya-kontseptsiya]. In: Fundamentals of Psychology and Pedagogy [Osnovy psykholohii i pedahohiky]. Kyiv: Znannia. Available at http://studentam.net.ua/content/view/10861/86 [Accessed 12 January 2019].

Rogov E.I., 2006. General Psychology. Course of Lectures [Obshchaya psikhologiya. Kurs lektsii]. Moscow: Vlados. P. 329.

Завантаження

Опубліковано

26-03-2019

Номер

Розділ

ЮРИДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ

Як цитувати

«Особливості професійної Я-концепції патрульних поліцейських залежно від наявності попереднього досвіду роботи в МВС» (2019) Право і безпека, 72(1), с. 78–83. doi:10.32631/pb.2019.1.10.