Міжособистісна залежність і диференційні типи рефлексії у студентів – юнаків та дівчат

  • O. V. Myloslavska Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-9448-0193
Ключові слова: гендер, диференційні типи рефлексії, міжособистісна залежність, особистісна рефлексія, автономія, студенти

Анотація

Презентовано результати дослідження взаємозв’язку міжособистісної залежності й особистісної рефлексії у студентів – юнаків і дівчат. Обґрунтовано актуальність вивчення міжособистісної залежності в контексті рефлексії як необхідної умови особистісної автономії та механізму побудови й організації життєвої перспективи в юнацькому віці. Емпірично доведено, що юнаки та дівчата студентського віку демонструють відмінності у структурі взаємозв’язків між складовими міжособистісної залежності та диференційними типами рефлексії.

Отримані результати можуть бути використані для створення психологічних програм профілактики та корекції міжособистісної залежності у студентському віці.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

O. V. Myloslavska, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Кафедра прикладної психології;
кандидат психологічних наук, доцент.

Посилання

Zal`munin K.Yu. and Mendelevich V.D., 2014. Chemical and nonchemical addictions in the aspect of comparative addictology [Khimicheskie i nekhimicheskie addiktsii v aspekte sravnitel`noi addiktologii]. Zhurnal nevrologii i psikhiatrii imeni S. S. Korsakova – S. S. Korsakov Journal of Neurology and Psychiatry, Vol. 114, No. 5, Iss. 2, pp. 3-8.

Kaminska O.V., 2013. Internet dependence as an actual problem of the present [Internet-zalezhnist’ jak aktual’na problema s’ogodennja]. Naukovì zapiski Nacìonalʹnogo unìversitetu “Ostrozʹka akademìâ” – Scientific proceedings of the National University of “Ostroh Academy”, No. 22, pp. 41-45.

Egorov A.Yu., 2007. Socially Acceptable Forms of Non-Chemical Dependencies [Sotsial`no priemlemye formy nekhimicheskikh zavisimostei]. In: Mendelevich V.D. (ed.). Addictology Guide [Rukovodstvo po addiktologii]. St. Petersburg: Rech`. Pp. 501-520.

Aseeva A.D., 2014. Socio-psychological aspects of dependent behavior in interpersonal relations in adolescence [Sotsial`no-psikhologicheskie aspekty zavisimogo povedeniya v mezhlichnostnykh otnosheniyakh v yunosheskom vozraste]. Ph.D. dissertation. Kursk State University.

Kotsiuba H.O., 2010. Psychological peculiarities of the organization of dependent love in women [Psyholohichni osoblyvosti orhanizatsii uzalezhnenoho kokhannia u zhinok]. Abstract of Ph.D. dissertation. V. N. Karazin Kharkiv National University.

Kocharyan A.S., Frolova E.V. and Baru I.A., 2011. Phenomenology of interpersonal relationships disorders [Fenomenologiya narushenii mezhlichnostnykh otnoshenii]. Vìsnik Harkìvsʹkogo nacìonalʹnogo unìversitetu ìmenì V. N. Karazìna. Serìâ Psihologìâ – Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series “Psychology”, No. 48, pp. 73-77.

Frolova Ye.V., 2008. Psychological factors and the dynamics of formation of relations of interpersonal dependence on women [Psyholohichni chynnyky i dynamika formuvannia stosunkiv mizhosobystisnoi zalezhnosti u zhinok]. Abstract of Ph.D. dissertation. V. N. Karazin Kharkiv National University.

Gavrilenko Ya., 2013. Prospects for qualitative study of interpersonal dependence in close relationships [Perspektyvy yakisnoho doslidzhennia mizhosobystisnoi zalezhnosti u blyzkykh vzaiemynakh]. Psihologìâ osobistostì – Psychology of personality, No. 1, pp. 238-245.

Gavrilenko Ya., 2013. Psychological configurations of dependent relationships in interpersonal interaction [Psyholohichni konfihuratsii zalezhnykh stosunkiv u mizhosobystisnii vzaiemodii]. Vìsnik Kiïvsʹkogo nacìonalʹnogo torgovelʹno-ekonomìčnogo unìversitetu – Herald of Kyiv National University of Trade and Economics, No. 5, pp. 94-104.

Gavrilenko Ya.A., 2013. Features of communication in the space of dependent relationships [Osoblyvosti komunikatsii u prostori zalezhnykh stosunkiv]. Psihologìčnì nauki: problemi ì zdobutki – Psychological sciences: problems and achievements, Iss. 4, pp. 73-83.

Odarii T.V., 2011. Individual-typical manifestations of subjective dependence [Indyvidualno-typovi proiavy subiektnoi zalezhnosti]. Naukovij vìsnik Pìvdennoukraïnsʹkogo nacìonalʹnogo pedagogìčnogo unìversitetu ìm. K.D.Ušinsʹkogo – Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, No. 3-4, pp. 131-140.

Zapesotskaya I.V., 2012. State of dependence: a metapsychological approach [Sostoyanie zavisimosti: metapsikhologicheskii podkhod]. Abstract of D.Sc. dissertation. Sholokhov Moscow State University for the Humanities.

Myroshnyk O.H., 2017. To the problem of reflection’s genesis [Do problemy henezysu refleksii]. Psihologìâ ì osobistìstʹ – Psychology and Personality, No. 1 (11), pp. 41-52. https://doi.org/10.5281/zenodo.260175.

Khavula R., 2015. The role of personal autonomy in building a life perspective in adolescence [Rol osobystisnoi avtonomii u pobudovi zhyttievoi perspektyvy v yunatskomu vitsi]. Problemi gumanìtarnih nauk. Psihologìâ – Problems of the Humanitarian Sciences. Psychology series, Iss. 35, pp. 313-323.

Yatsiuk N.O., 2016. The problem of moral reflection in modern psychology [Problema moralnoi refleksii u suchasnii psykholohii]. Psihologìâ: realʹnìstʹ ì perspektivi – Psychology: Reality and Perspectives, Iss. 7, pp. 240-244.

Savchenko O.V., Aleksandrova O.G. and Oleynyk N.O., 2017. Metacognitive level of organization of a reflexive personality organization [Metakohnityvnyi riven orhanizatsii refleksyvnoi orhanizatsii osobystosti]. Vìsnik Dnìpropetrovsʹkogo unìversitetu. Serìâ psihologìâ – Bulletin of Dnipropetrovsk University. Series: Psychology, Iss. 23, pp. 99-109.

Gavrilenko Ya.A., 2011. Socio-psychological factors of interpersonal dependence in early youth [Sotsialno-psykholohichni chynnyky mizhosobystisnoi zalezhnosti v rannii yunosti]. Abstract of Ph.D. dissertation. Institute of Social and Political Psychology of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.

Myloslavska O.V., 2011. Emotional intelligence as a component of communicative competence of students [Emotsiinyi intelekt yak skladova komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv]. Ph.D. dissertation. V. N. Karazin Kharkiv National University.

Bornstein R.F., Languirand M.A., Geiselman K.J., Creighton J.A., West M.A., Gallagher H.A. and Eisenhart E.A., 2003. Construct Validity of the Relationship Profile Test: A Self-Report Measure of Dependency-Detachment. Journal of Personality Assessment, Vol. 80, Iss. 1, pp. 64-74. https://doi.org/10.1207/S15327752JPA8001_15.

Makushina O.P., 2006. Methods of psychological study of deviant behavior [Metody psikhologicheskogo izucheniya deviantnogo povedeniya]. Voronezh: Izdatel`stvo VGU.

Hirschfeld R.M.A., Klerman G.L., Gouch H.G., Barrett J., Korchin S.J. and Chodoff P., 1977. A Measure of Interpersonal Dependency. Journal of Personality Assessment, Vol. 41, Iss. 6, pp. 610-618. https://doi.org/10.1207/s15327752jpa4106_6.

Uji M., Takagishi Y., Adachi K. and Kitamura T., 2013. Interpersonal Dependency Inventory: Its Construct Validity and Prediction of Dysphoric Mood and Life Functioning via Negative Life Events. Psychology, [online] Vol. 4, No. 12, pp. 930-936. https://doi.org/10.4236/psych.2013.412134.

Melnikova V.B., 2014. Autonomy of personality: a foreign approaches review [Avtonomiya lichnosti: obzor zarubezhnykh podkhodov k problematike]. Psihologičeskie issledovaniâ – Psychological Studies, [online] Vol. 7, No. 37. Available at http://psystudy.ru/index.php/eng/2014v7n37e/1056-melnikova37e.html [Accessed 18 December 2018].

Leontiev D.A. and Osin E.N., 2014. “Good” and “Bad” Reflection: From an Explanatory Model to Differential Assessment [Refleksiya “khoroshaya” i “durnaya”: ot ob``yasnitel`noi modeli k differentsial`noi diagnostike]. Psychology. Journal of the Higher School of Economics, Vol. 11, No. 4, pp. 110-135.


Переглядів анотації: 32
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2018-12-27
Як цитувати
Myloslavska, O. (2018) Міжособистісна залежність і диференційні типи рефлексії у студентів – юнаків та дівчат, Право і безпека, 71(4), pp 111-117. doi: 10.32631/pb.2018.4.16.

Розділ
ЮРИДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ