ДИНАМІКА СИСТЕМИ СТАВЛЕНЬ КУРСАНТІВ ВНЗ МВС У КРИЗОВІ ПЕРІОДИ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
Анотація
Досліджено зміни базових ставлень курсантів внаслідок впливу на них нормативних вікових криз, пов’язаних із навчанням у ВНЗ МВС. Розглянуто позиції різних науковців щодо систематизації, виокремлення в загальні смислові групи ставлень, які можуть виникати в людини стосовно предметів, явищ, навколишніх умов, інших людей, усього, що оточує особистість. Спираючись на класифікацію О. Ф. Лазурського, зроблено спробу навести власний варіант поділу ставлень на групи та наповнити кожну категорію найбільш загальними, притаманними кожній особистості прикладами конкретних ставлень. Описано нормативні психологічні кризи кожного року професійного навчання у ВНЗ, охарактеризовано їх передумови та прояви. Проведено аналіз впливу тієї чи іншої кризи на ставлення особистості та зроблено висновок щодо того, які з перелічених ставлень неодмінно зазнають впливу та змін в умовах переживання особистістю кризових явищ, пов’язаних із конкретним роком професійного навчання.
Завантаження
Посилання
Skłodowski H. Psychologiczne wyzwania kryzysu // Człowiek w kryzysie – psychospołeczne aspekty kryzysu / red. nauk.: H. Skłodowski. Łodz: SWSPiZ w Łodzi, 2010. S. 9–22. (Przedsiębiorczość i zarządzanie; T. XI, Zeszyt 1).
Афанасьєва Т. О. Психологічні особливості криз професійного становлення психолога. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Психологічні науки. 2013. Т. 2, вип. 10. С. 29–32.
Столярчук О. Вплив криз фахового навчання на формування професійної самооцінки майбутніх педагогів. Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка. Психологія. 2010. № 2. С. 90–94.
Семёнова Е. М., Ворошилина Н. Н. Психологическое сопровождение личности студента в образовательной среде вуза. Психология, социология и педагогика. 2015. № 6. URL: http://psychology.snauka.ru/2015/06/5083 (дата звернення 09.06.2017).
Курусь И. А. Взаимосвязь кризисов, кризисных переживаний и направленности временной перспективы у студентов на начальном этапе обучения в вузе. Образование и наука. 2016. № 2 (131). С. 68–79.
Бойко А. А. Противоречия и кризисы студенческого возраста // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства: матеріали Всеукр. наук. конф. викладачів, аспірантів, співробітників та студентів. Суми: СумДУ, 2014. С. 304–305.
Іванцова Н. Б. Періодизація професійного розвитку особистості. Актуальні проблеми психології. 2010. Т. 8, вип. 7. С. 105–114.
Кравченко І. Ф., Чабан Н. І. Соціально-педагогічні проблеми адаптації першокурсників до навчання в юридичному вузі. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. 2010. Вип. 1.30. Педагогічні науки. С. 225–232.
Радчук Г. Психологічні засади професійного аксіогенезу особистості. Психологія особистості. 2012. № 1 (3). С. 138–150.
Гончарова Г. О., Ларіонов С. О. Система ставлень особистості: теоретичні аспекти дослідження. Право і Безпека. 2017. № 1 (64). С. 130–134.
Авторське право (c) 2017 Г. О. Гончарова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.