Особливості професійної Я-концепції патрульних поліцейських залежно від наявності попереднього досвіду роботи в МВС

Ключові слова: патрульні поліцейські, Я-концепція, професійна Я-концепція, самооцінка самоефективності, професійний відбір, професіоналізація, самооцінка, свідомість і самосвідомість особистості, комунікативні якості

Анотація

Наголошено, що однією з важливих складових професіоналізації поліцейських (професіоналізація розглядається як цілісний безперервний процес становлення особистості фахівця, який починається з моменту вибору майбутньої професії) є формування сприятливої для ефективної професійної діяльності Я-концепції. Виходячи з нього, працю присвячено вивченню професійної Я-концепції патрульних поліцейських та особливостям цієї концепції залежно від наявності попереднього досвіду роботи в системі МВС України.

Розкрито поняття Я-концепції, самооцінки, свідомості та самосвідомості особистості. Подано результати емпіричного дослідження, в якому взяли участь поліцейські, поділені на 2 групи – ті, які раніше служили в органах внутрішніх справ, і ті які не мали досвіду роботи в міліції. Під час дослідження вивчалися уявлення поліцейських про себе та про ідеал поліцейського, рівні самооцінки поліцейських, особливості їх кар’єрних орієнтацій та самоефективності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Yu. V. Aleksandrov, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра соціології та психології;
кандидат психологічних наук, доцент.

Посилання

Goncharenko S., 1997. Ukrainian Pedagogical Dictionary [Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk]. Kyiv: Lybid. P. 373.

Kovalchuk Y.V., 2013. Psychological Principles of Professional Self-Concept of Personality of Officer of Operational and Investigational Unit of the State Border Guard Service of Ukraine [Psykholohichni osnovy doslidzhennia profesiinoi Ya-kontseptsii osobystosti ofitsera operatyvno-rozshukovoho pidrozdilu Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy]. Zbìrnik naukovih pracʹ Nacìonalʹnoï akademìï Deržavnoï prikordonnoï službi Ukraïni. Serìâ: pedagogìčnì ta psihologìčnì nauki – Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: pedagogical and psychological sciences, No. 3 (68), p. 303.

Maklahov A.G., 2007. General Psychology [Obshchaya psikhologiya]. St. Petersburg: Piter. Pp. 89, 498.

Belinskaya E.P. and Tikhomandritskaya O.A., 2009. Social Psychology of Personality [Sotsial`naya psikhologiya lichnosti]. Moscow: Academy. Pp. 260-261.

Semenova A.V., Gurin R.S. and Osipova T.Yu., 2006. “I-Concept” [Ya-kontseptsiya]. In: Fundamentals of Psychology and Pedagogy [Osnovy psykholohii i pedahohiky]. Kyiv: Znannia. Available at http://studentam.net.ua/content/view/10861/86 [Accessed 12 January 2019].

Rogov E.I., 2006. General Psychology. Course of Lectures [Obshchaya psikhologiya. Kurs lektsii]. Moscow: Vlados. P. 329.

Опубліковано
2019-03-26
Як цитувати
Aleksandrov, Y. V. (2019) «Особливості професійної Я-концепції патрульних поліцейських залежно від наявності попереднього досвіду роботи в МВС», Право і безпека, 72(1), с. 78-83. doi: 10.32631/pb.2019.1.10.
Розділ
ЮРИДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ