Вплив соціального інтелекту на особливості поведінки курсантів ЗВО зі специфічними умовами навчання в ситуаціях фрустрації та стресу
Анотація
Висвітлено результати дослідження взаємозв’язків здібностей соціального інтелекту й особливостей поведінки курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання в ситуаціях фрустрації та стресу. Виявлено, що більш високий рівень соціального інтелекту курсантів сприяє перешкодно-домінантному реагуванню в ситуації фрустрації та прояву стратегії «імпульсивні дії» в стресовій ситуації. З’ясовано, що знижений рівень соціального інтелекту курсантів пов’язується з екстрапунітивною реакцією в ситуації фрустрації й такими стратегіями поведінки в стресовій ситуації, як «непрямі дії» та «асоціальні дії».
Завантаження
Посилання
Kunitsyna V.N., Kazarinova N.V. and Pogol`sha V.M., 2001. Interpersonal Communication [Mezhlichnostnoe obshchenie]. St. Petersburg: Piter.
Fetisova M.M., 2007. The Development of Social Intelligence as a Component of Psychological Readiness for Activity in Extreme Situations [Razvitie sotsial`nogo intellekta kak komponenta psikhologicheskoi gotovnosti k deyatel`nosti v ekstremal`nykh situatsiyakh]. Psihopedagogika v pravoohranitelʹnyh organah – Psychopedagogics in law Enforcement, No. 4, pp. 25-27.
Martynyuk O.B. and Derzhakova A.V., 2011. Peculiarities of Social Intelligence of Students of a Humanitarian University [Osobennosti sotsialnogo intellekta studentov gumanitarnogo vuza]. Vìsnik SevNTU – Journal of the Sevastopol National Technical University, No. 124, pp. 156-162.
Dauksha L.M. and Paray T.M., 2010. Social Intellect and Communicative Tolerance of Future Psychologists [Sotsialnyi intellekt i kommunikativnaya tolerantnost` budushchikh psikhologov]. In: Current State and Prospects for the Development of the Psychology of Communication [Sovremennoe sostoyanie i perspektivy razvitiya psikhologii obshcheniya]. Grodno, 8-9 October. Available at https://psihologia.biz/psihologiya-psihologiya-obschaya_693/sotsialnyiy-intellekt-kommunikativnaya-36258.html [Accessed 4 June 2018].
Tarasenko M.L., 2008. The Difficulties of Interpersonal Communication of Students With Different Levels of Social Intelligence [Trudnosti mezhlichnostnogo obshcheniya studentov s raznym urovnem sotsial`nogo intellekta]. Abstract of Ph.D. dissertation. Surgut State Pedagogical University.
Filina N.A., 2016. Social Intelligence as a Factor in the Effectiveness of the Communicative Process Between Social Educators and Children at Risk Group [Sotsial`nyi intellekt kak faktor effektivnosti kommunikativnogo protsessa mezhdu sotsial`nym pedagogom i det`mi gruppy riska]. Abstract of Ph.D. dissertation. Russian State Social University.
Il`in E.P., 2013. Emotions and Feelings [Emotsii i chuvstva]. 2nd ed. St. Petersburg: Piter.
Авторське право (c) 2019 С. В. Харченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.