Комунікативна толерантність поліцейських у контексті вивчення їх емоційного інтелекту

  • O. О. Євдокімова Харківський національний університет внутрішніх справ
  • Я. С. Пономаренко Харківський національний університет внутрішніх справ
Ключові слова: комунікативна толерантність, професійне спілкування, емоційний інтелект, професійна підготовка, поліцейські

Анотація

Подано результати емпіричного дослідження особливостей проявів емоційного інтелекту у працівників поліції з різним рівнем комунікативної толерантності на етапі первинної професійної підготовки. Для цього застосовано опитувальник «Загальна комунікативна толерантність» (В. В. Бойко) й тест «Емоційний інтелект» (Д. В. Люсін). Вибірку становили 132 слухачі курсів первинної професійної підготовки поліцейських Харківського національного університету внутрішніх справ. Результати дослідження засвідчили відмінності у показниках емоційного інтелекту у слухачів із різним рівнем комунікативної толерантності. Емпірично доведено, що емоційний інтелект у ситуаціях проблемного спілкування виступає інтегральною особистісною ознакою працівника поліції, яка дозволяє йому успішно розпізнавати й інтерпретувати як власні емоції, так і емоції партнера по спілкуванню.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

O. О. Євдокімова, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра соціології та психології;
доктор психологічних наук, професор.

Я. С. Пономаренко, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра соціології та психології;
кандидат психологічних наук.

Посилання

1. Kharchenko L.H., 2012. Communicative Tolerance of the Social Teacher as a Component of His Ethical Culture [Komunikatyvna tolerantnist sotsialnoho pedahoha yak komponent ioho etychnoi kultury]. Strategic Issues of World Science [Strategicheskie voprosy mirovoi nauki]. Available at http://www.rusnauka.com/5_SWMN_2012/Pedagogica/6_100892.doc.htm [Accessed 4 April 2019].
2. Stetsenko V.V., 2016. Psychological Features of Professional Activity of Employee of Department of Internal Affairs: a reflexive Aspect [Psikhologicheskie osobennosti professional`noi deyatel`nosti sotrudnikov organov vnutrennikh del: refleksivnyi aspekt]. Vestnik Taganrogskogo gosudarstvennogo pedagogičeskogo instituta imeni A.P. Čehova, No. 1, pp. 104-107.
3. Darroch S. and Mazerolle L., 2015. Intelligence-Led Policing: A Comparative Analysis of Community Context Influencing Innovation Uptake. Policing and Society, Vol. 25, Iss. 1, pp. 1-24. https://doi.org/10.1080/10439463.2013.784312.
4. Caveney N., 2015. The material preconditions for engagement in the police: A case study of UK police culture and engagement in times of radical change: A thesis submitted for the award of Professional Doctorate in Business Administration. University of Portsmouth. Available at http://library.college.police.uk/docs/theses/CAVENEY-police-culture-2015.pdf [Accessed 4 April 2019].
5. Brewster J., Stoloff M.L., Corey D.M., Greene L.W., Gupton H.M. and Roland J.E., 2016. Education and Training Guidelines for the Specialty of Police and Public Safety Psychology. Training and Education in Professional Psychology, Vol. 10, No. 3, pp. 171-178. https://doi.org/10.1037/tep0000122.
6. Furuhagen B., 2015. The Making of a Social, Representative and Intellectual Police Force – Recruitment and Education of Police Trainees in Sweden During the 20th Century. Nordisk politiforskning, Vol. 2, No. 1, pp. 6-33. Available at http://urn.kb.se/resolve?urn=urn%3Anbn%3Ase%3Auu%3Adiva-252769 [Accessed 4 April 2019].
7. Vahnina V.V., 2015. Psychological Peculiarities of Negotiating Culture of Police Officers [Psikhologicheskie osobennosti formirovaniya peregovornoi kul`tury sotrudnikov OVD]. Trudy Akademii upravleniâ MVD Rossii – Proceedings of Management Academy of the Ministry of Interior of Russia, No. 1, pp. 63-66.
8. Osipova A.S. and Fedotova S.N., 2015. Influence of Emotional Intelligence on Personal Reliability of ATS Employees – Graduates of Educational Organizations of the Ministry of Internal Affairs of Russia [Vliyanie emotsional`nogo intellekta na lichnostnuyu nadezhnost` sotrudnikov OVD – vypusknikov obrazovatelnykh organizatsii MVD Rossii]. Psihopedagogika v pravoohranitelʹnyh organah – Psychopedagogy in Law Enforcement, No. 1, pp. 7-12.
9. Yevdokimova O.O. and Ponomarenko Ya.S., 2018. Social Intelligence of police officers in the context of their communicative competence [Sotsialnyi intelekt politseiskykh u konteksti ikh komunikatyvnoi tolerantnosti]. Law and Safety, Vol. 68, No. 1, pp. 31-38. https://doi.org/10.32631/pb.2018.1.04.
10. Khlevnaya E.A., 2012. The Role of Emotional Intelligence in the Effectiveness of Activities: on Example of Leaders [Rol` emotsional`nogo intellekta v effektivnosti deyatel`nosti: na primere rukovoditelei]. Abstract of Ph.D. dissertation. National Research University “Higher School of Economics”, Moscow.
11. Shnaider M.I., 2016. The Problem of Developing Emotional Intelligence in the Context of a New Communicative Reality [Problema razvitiya emotsional`nogo intellekta v usloviyakh novoi kommunikativnoi real`nosti]. In: Development and Education of the Individual in the Modern Communicative Space [Razvitie i obrazovanie lichnosti v sovremennom kommunikativnom prostranstve]. Irkutsk, 21-23 September 2016. Pp. 160-166.
Опубліковано
2019-06-21
Як цитувати
ЄвдокімоваO. О. і Пономаренко, Я. С. (2019) «Комунікативна толерантність поліцейських у контексті вивчення їх емоційного інтелекту», Право і безпека, 73(2), с. 101-108. doi: 10.32631/pb.2019.2.16.
Розділ
ЮРИДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ