Теоретичні та практичні аспекти використання анатомічнодеталізованих ляльок під час допиту надзвичайно вразливих осіб

Ключові слова: надзвичайно вразливі особи, правила та умови використання анатомічнодеталізованих ляльок, допит неповнолітніх потерпілих і свідків

Анотація

Визначено поняття і види надзвичайно вразливих осіб, теоретичні та практичні аспекти використання анатомічнодеталізованих ляльок під час їх допиту. Проаналізовано сучасний світовий досвід допиту вказаних категорій осіб з метою актуалізації пригадування та наочної демонстрації дитиною механізму вчинених щодо неї злочинних дій. Сформовано правила та визначено умови використання анатомічнодеталізованих ляльок під час допиту надзвичайно вразливих осіб. Удосконалено тактику допиту неповнолітніх потерпілих і свідків певних видів злочинів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Т. П. Матюшкова, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра криміналістики, судової експертології та домедичної підготовки;
кандидат юридичних наук, доцент.

Посилання

Matiushkova T.P., 2019. Tactical peculiarities of an interviewing of the minors in an extremely vulnerable state [Taktychni osoblyvosti dopytu nepovnolitnikh u nadzvychaino-vrazlyvomu stani]. In: Dzhurak L.M. (ed.) Problems of ensuring human rights and freedoms [Problemy zabezpechennia prav i svobod liudyni]. Lutsk, 13 December. Lutsk: Vezha-Druk. Pp. 192-194.

Lamb M. E., Brown D. A., Hershkowitz I. et al., 2018. Tell Me What Happened: Questioning Children About Abuse. 2nd ed. Hoboken: Wiley-Blackwell.

Implementation of the best practices into the educational process [Vprovadzhennia peredovykh praktyk v osvitnii protses]. [online] Kharkiv National University of Internal Affairs. Available at http://univd.edu.ua/uk/news/5959 [Accessed 23 June 2020].

The usage of European experience in advanced training of investigators [Zastosuvannia yevropeiskoho dosvidu pid chas pidvyshchennia kvalifikatsii slidchikh]. [online] National Academy of Internal Affairs. Available at https://www.naiau.kiev.ua/news/zastosuvannya-yevropejskogo-dosvidu-pid-chas-pidvishhennya-kvalifikaciyi-slidchih.html [Accessed 23 June 2020].

Cherniei V.V., Husariev S.D., Cherniavskyi S.S. and Korolchuk V.V. (eds), 2020. Actual problems of pre-trial and trial investigation of crimes against sexual freedom and sexual integrity of children, ways to solve them [Aktualni problemy dosudovoho rozsliduvannia ta sudovoho rozhliadu zlochyniv proty statevoi svobody ta statevoi nedotorkannosti ditei, shliakhy ikh vyrishennia]. Kyiv, 19 June. Kyiv: Natsionalna akademiia vnutrishnikh sprav.

Puras D., Kalashnyk O., Kochemyrovska O. and Tsiuman T. (managers), 2015. Guidelines for interviewing children who have witnessed and / or been victims of violence and who have committed violence [Metodychni rekomendatsii shchodo opytuvannia ditei, shcho staly svidkamy ta/abo zhertvamy nasylstva, a takozh vchynyly nasylstvo]. Кyiv: FOP Klymenko. (Ed.: Tsiuman T.).

Morgan M. and Edwards V., 1995. How to interview sexual abuse victims. Including the Use of Anatomical Dolls. Thousand Oaks: Sage Publication.

Ceci S.J. and Bruck M., 1993. Suggestibility of the child witness: a historical review and synthesis. Psychol Bull, No. 113, pp. 403-439.

Katz S., Schonfeld D.J., Carter A.S., Leventhal J.M. and Cicchetti D.V., 1995. The accuracy of children's reports with anatomically correct dolls. Developmental and Behavioral Pediatrics, No. 16, pp. 71-76.

Saywitz K.J., Goodman G.S., Nicholas E. and Moan Sf.J., 1991. Children's memories of a physical examination involving genital touch: implications for reports of child sexual abuse. Consult Clin Psychol, No. 59, pp. 682-691.

Thierry K.L., Lamb M.E., Orbach Y. and Pipe M. E., 2005. Developmental differences in the function and use of anatomical dolls during interviews with alleged sexual abuse victims. Consult Clin Psychol, No. 73, pp. 1125-1134.

Poole D.A. and Bruck M., 2012. Divining Testimony? The Impact of Interviewing Props on Children’s Reports of Touching. Dev Rev, No. 32, pp. 165-180.

Poole D.A., Bruck M. and Pipe M.-E. Forensic Interviewing Aids: Do Props Help Children Answer Questions About Touching? Curr Dir Psychol Sci, No. 20, pp. 11-15.

Faller K., Grabarek M., Nelson-Gardell D. and Williams J., 2011. Techniques Employed by Forensic Interviewers Conducting Extended Assessments: Results from a Multi-Site Study. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, No. 3, pp. 237-259.

Gundersen National Child Protection Training Centre, 2016. Anatomical Dolls and Diagrams: position paper. Winona.

The American Professional Society on the Abuse of Children et al., 1995. Use of Anatomical Dolls in Child Sexual Abuse Assessments. Columbus.

Everson M.D. and Boat B.W., 1994. Putting the anatomical doll controversy in perspective: An examination of the major uses and criticisms of the dolls in child sexual abuse evaluations. Child Abuse and Neglect, No. 18, pp. 113-129.

Ministry of Education and Science of Ukraine, 2014. Child development program from prenatal period to three years “Amulet” [Prohrama rozvytku ditei vid prenatalnoho periodu do trokh rokiv]. Ternopil: Mandrivets.

Опубліковано
2020-06-24
Як цитувати
Матюшкова, Т. П. (2020) «Теоретичні та практичні аспекти використання анатомічнодеталізованих ляльок під час допиту надзвичайно вразливих осіб», Право і безпека, 77(2), с. 27-32. doi: 10.32631/pb.2020.2.03.
Розділ
НАЦІОНАЛЬНА БЕЗПЕКА ТА ПРАВА ЛЮДИНИ