Шляхи вдосконалення навчання іноземних мов у процесі підготовки поліцейських

Ключові слова: цілі, умови та зміст навчання, міжкультурна комунікативна компетенція, збалансований підхід до викладання, готовність до навчання, комп’ютеризація самостійної роботи, юридична термінологія, відомча освіта

Анотація

Статтю присвячено розгляду особливостей викладання іноземних мов у закладах вищої освіти з особливими умовами навчання, перш за все, в системі МВС України. Проаналізовано основні фактори, пов’язані з цілями, умовами та змістом навчання, визначено специфічний вплив цих факторів на навчальний процес і обґрунтовано основні напрямки роботи з нівелювання негативних чинників, що обмежують ефективність навчання. Методом дослідження є огляд літератури з питань організації навчання, його змісту, організації самостійної роботи, спостереження за навчальним процесом, узагальнення досвіду викладання.

У результаті дослідження визначено основні чинники, які, з одного боку, визначають специфіку навчання іноземних мов у закладах вищої освіти з особливими умовами навчання, з іншого, можуть здійснювати негативний вплив на успішність навчального процесу. Проаналізовано мету навчання й обґрунтовано необхідність її зміни з урахуванням можливих сфер використання іноземної мови та домінуючих видів майбутньої професійної діяльності. Висунуто тезу про необхідність суттєвого вдосконалення самостійної роботи як потужного резерву інтенсифікації навчання. Запропоновано найбільш ефективні форми організації такої роботи на базі широкого використання інформаційних технологій. Наголошено на необхідності збалансованого підходу до викладання, який поєднуватиме дисципліну та вимогливість з методами і прийомами, притаманними комунікативному підходу до викладання іноземних мов. Звернено особливу увагу на необхідність цілеспрямованої роботи з навчання юридичної термінології, запропоновано спеціалізоване підвищення кваліфікації науково-педагогічного складу за цим напрямком.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О. С. Левашов , Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра іноземних мов;
кандидат педагогічних наук, доцент.

О. О. Орлова, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра іноземних мов;
кандидат педагогічних наук.

Посилання

Brembeck W., 1977. The Development and Teaching of a College Course in Intercultural Communication. In: Readings in Intercultural Communication. Vol. 2. SIETAR Publications, University of Pittsburgh.

Halverson R., 1985. Culture and Vocabulary Acquisition: A Proposal. Foreign Language Annals, Vol. 18, Iss. 4, pp. 327-332.

Ryeznik V.G. and Lobachova S.V., 2017. Some Issues of Autonomous Teaching Foreign Languages Organization for High School Students: Modern Methods and Strategies [Problemy orhanizatsii avtonomnoho navchannia inozemnykh mov studentiv vyshchoi shkoly: suchasni metody ta stratehii]. Molodij včenij – Young Scientist, No. 12, pp. 76-79.

Naumenko U.V., 2018. Innovative Methods of English Language Teaching in Higher School in Conditions of Modernization [Innovatsiini metody navchannia anhliiskoi movy u vyshchi shkoli v umovakh modernizatii]. Molodij včenij – Young Scientist, No. 3, pp. 118-121.

Cutts M., 2009. Oxford Guide to Plain English. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press.

Beyer V. and Conradsen K., 1995. Translating Japanese Legal Documents into English: A Short Course. In: Morris M. (ed.) Translation and the Law. Amsterdam. Available at https://benjamins.com/catalog/ata.viii.11bey [Accessed 12 December 2020].

Tarnopolskyi O.B. and Kabanova M.R., 2019. Methods of Teaching Foreign Languages and Their Aspects in Higher Education [Metodyka vykladannia inozemnykh mov ta yikh aspektiv u vyshchii shkoli]. Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia.

Kotova A.V., 2015. Principles of Organization of Independent Work of Students and Requirements for its Carrying Out [Pryntsypy orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv ta vymohy do yii provedennia]. Science Rise. Pedagogical Education, No. 10, pp. 75-77.

Опубліковано
2021-03-19
Як цитувати
Левашов , О. С. і Орлова, О. О. (2021) «Шляхи вдосконалення навчання іноземних мов у процесі підготовки поліцейських», Право і безпека, 80(1), с. 49-54. doi: 10.32631/pb.2021.1.06.
Розділ
АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО ТА ПОЛІЦЕЇСТИКА