Саморегуляція як контекст критичного мислення у працівників кіберполіції

Ключові слова: кіберполіцейські, критичне мислення, поліція, саморегуляція, фокус регуляції.

Анотація

Подано результати дослідження саморегуляції в контексті критичного мислення у кіберполіцейських. Теоретично доведено, що саморегуляція виступає однією із центральних складових критичного мислення, а взаємодія цих феноменів посилює ефективність функціонування кожного з них. Зазначено, що особливого значення розвинуті критичне мислення та саморегуляція набувають у професійній діяльності поліції.

Методичний інструментарій: тест критичного мислення, методика дослідження самоуправління, методика діагностики фокуса регуляції. Вибірка: першу групу склали 47 кіберполіцейських, другу – 51 цивільний IT-фахівець. Емпірично виявлено, що кіберполіцейські демонструють вірогідно більшу вираженість самомотивації, афективного самоконтролю, здатності до концентрації, інтеграції суперечностей і фокуса профілактики та вірогідно менші показники самовизначення, саморелаксації та фокуса просування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. В. Медведєва, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кандидат соціологічних наук.
Кафедра педагогіки та психології.

Посилання

Arslan, S. (2018). Social emotional learning and self-regulation: the mediating role of critical thinking. International Journal of Learning and Change, 10(2), 101–112. https://doi.org/10.1504/IJLC.2018.090935.

Curmi, T. (2021). Investigative Decision Making and Its Association with Critical Thinking Skills, Thinking Styles, and Law Enforcement Experience [Doctoral dissertation, The City University of New York, USA]. https://academicworks.cuny.edu/gc_etds/4196

Deckha, N. (2020). The fourth Industrial Revolution, human skills, and online learning: Notes from the higher educational experiences of police officers. International Journal on Innovations in Online Education, 4(4). https://doi.org/10.1615/IntJInnovOnlineEdu.2020030824.

Elin, E. N. (2015). Analytical thinking as a feature of competence of IT specialist. Science Vector of Togliatti State University, 2-1, 78–81. https://journal.tltsu.ru/rus/index.php/Vectorscience/issue/view/24.

Evdokimova, E. A., & Lamash, I. V. (2019). Police education and police erudition: foreign experience. Psychology. Educology. Medicine, 2, 65–89. http://pem.esrae.ru/23-244.

Facione, P. A., & Facione, N. C. (2013). Critical thinking for life: Valuing, measuring, and training critical thinking in all its forms. Inquiry: Critical Thinking Across the Disciplines, 28(1), 5–25. https://doi.org/10.5840/inquiryct20132812.

Fedorenko, O. I. (2019). Nature and Components of the Law Enforcement Officials’ Professional Culture. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine, 4. http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/10594/Sutnist%20i%20skladovi_Fedorenko_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Gershkovich, V. A., Moroshkina, N. V., Kulieva, A. K., & Nasledov, A. D. (2019). Measure of Chronic Regulatory Focus: Adaptation of T. Higgins Regulatory Focus Questionnaire in Russia. Psychology, 16(2), 318–340. https://doi.org/10.17323/1813-8918-2019-2-318-340.

Golovina, O. (2019). Critical thinking formation as the educational competence in the modern training system for lawyers. Legea şi Viaţa, 7/9, 27–30. https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/27-30_25.pdf.

Higgins, E. T., & Pinelli, F. (2020). Regulatory focus and fit effects in organizations. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 7, 25–48. https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-012119-045404.

Higgins, E. T., Friedman, R. S., Harlow, R. E., Idson, L. C., Ayduk, O. N., & Taylor, A. (2001). Achievement orientations from subjective histories of success: Promotion pride versus prevention pride. European Journal of Social Psychology, 31(1), 3–23. https://doi.org/10.1002/ejsp.27.

Kitsantas, A., Baylor, A. L., & Hiller, S. E. (2019). Intelligent technologies to optimize performance: Augmenting cognitive capacity and supporting self-regulation of critical thinking skills in decision-making. Cognitive Systems Research, 58, 387–397. https://doi.org/10.1016/j.cogsys.2019.09.003.

Klymenko, I. V. (2017). The formation of individual-style self-regulation and tolerance to the uncertainty of policemen in the process of professional training. Problems of Modern Psychology, 2, 80–86. http://journalsofznu.zp.ua/index.php/psych/article/view/1015/972.

Kovalenko, A. V. (2016). The police as a subject of activities of crime prevention. Scientific Herald of International Humanitarian University, 24, 110–113.

Kuhl, J., & Fuhrman, A. (1998). Decomposing self-regulation and self-control: The Volitional Components Inventory. In Heckhausen, J., & Dweck, C. (Eds.), Motivation and self-regulation across the life span. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527869.003.

Kuhl, J., Quirin, M., Koole, S. L. (2021). The functional architecture of human motivation: Personality systems interactions theory. Advances in Motivation Science, 8, 1–62. https://doi.org/10.1016/bs.adms.2020.06.001.

Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121–123. https://doi.org/10.1080/00228958.2011.10516575.

Lau, J. Y. F. (2015). Metacognitive Education: Going beyond Critical Thinking. In Davies, M., & Barnett, R. (Eds.), The Palgrave Handbook of Critical Thinking in Higher Education. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9781137378057_23.

Leasa, M., Corebima, A. D., & Batlolona, J. R. (2020). The effect of learning styles on the critical thinking skills in natural science learning of elementary school students. Ilkogretim, 19(4), 2086–2097. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.763449.

Loksa, D., & Ko, A. J. (2016, 8–12 September). The Role of Self-regulation in Programming Problem Solving Process and Success [Conference presentation abstract]. Proceedings of the 2016 ACM Conference on International Computing Education Research, Melbourne, Australia. https://doi.org/10.1145/2960310.2960334.

Lutfiyana, E., Ardini, S. N., & Setyorini, A. (2021). An analysis of higher students’ critical thinking skills. Unnes-Teflin National Seminar, 4(1), 243–251. http://utns.proceedings.id/index.php/utns/article/view/107.

Lutsenko, E. L. (2014). Adaptation of L. Starkey’s critical thinking test. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. A Series of «Psychology», 1110, 65–70. http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/9999.

Mabry, K. (2017). Why today’s police officer should be required to be college‐educated. Campus Security Report, 14(3), 6–7. https://doi.org/10.1002/casr.30282.

Maksum, A., Safitri, D., Ibrahim, N., Marini, A., & Wahyudi, A. (2020). Impact of self leadership on student critical thinking. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 12(3), 284–304. http://sipeg.unj.ac.id/repository/upload/jurnal/12333_Maksum_2020_E_R(2).pdf.

Mitina, O. V., & Rasskazova, E. I. (2019). J. Kuhl’s and A. Fuhrman’s self-government test: psychometric properties of Russian language version. Psychological journal, 40(2), 111–127. https://doi.org/10.31857/S020595920004061-3.

Molines, M., Mifsud, M., & Perrier, A. (2020). Motivated for Serving: the Impact of Self Regulatory Focus on Self-Sacrifice and Engagement. Academy of Management Proceedings, 1. https://doi.org/10.5465/AMBPP.2020.12157abstract.

O’Brien, B., & Oyserman, D. (2010). The shield of defense or the sword of prosecution? How self-regulatory focus relates to responses to crime. Journal of Applied Social Psychology, 40(8), 1849–1867. https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.2010.00642.x.

Phillips, W. E., & Burrell, D. N. (2009). Decision-Making Skills That Encompass a Critical Thinking Orientation for Law Enforcement Professionals. International Journal of Police Science & Management, 11(2), 141–149. https://doi.org/10.1350/ijps.2009.11.2.118.

Shemchuk, O. M. (2019). Psychological features of the professional thinking of the specialist. Young Scientist, 70(6), 103–108. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-6-70-22.

Starkey, L. (2004). Critical thinking skills success. Learning Express. http://www.ergen.gr/images/CRITICAL_THINKING_SKILLS.pdf.

Sukartiningsih, S., Sarmini, S., & Jacky, M. (2019). What is Discovery Learning Can Grow Critical Thinking Skills? The Indonesian Journal of Social Studies, 2(2), 87–94. http://doi.org/10.26740/ijss.v2n2.p87-94.

Tseng, H. C., & Kang, L. M. (2008). How does regulatory focus affect uncertainty towards organizational change? Leadership & Organization Development Journal, 29(8), 713–731. https://doi.org/10.1108/01437730810916659.

Živkovil, S. (2016). A model of critical thinking as an important attribute for success in the 21st century. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 232, 102–108. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.034.

Опубліковано
2021-09-29
Як цитувати
Медведєва, О. В. (2021) «Саморегуляція як контекст критичного мислення у працівників кіберполіції», Право і безпека, 82(3), с. 173-183. doi: 10.32631/pb.2021.3.20.