Аналіз судової практики у справах про булінг у закладах професійної (професійно-технічної) освіти

Ключові слова: булінг, судова практика, професійна освіта, здобувачі освіти, неповнолітні.

Анотація

Здійснено моніторинг судових рішень, винесених судами у період з 2019 по 2021 рр., щодо булінгу в закладах професійної освіти. Встановлено, що об’єктивну сторону більшості справ становлять дії здобувачів професійної освіти у формі погроз, побиття ременем, словесних образ, викладання в соціальній мережі принизливих постів, вимагання грошових коштів і невиконання вимог педагогічного працівника. Наголошено, що поширеними адміністративними стягненнями є громадські роботи, попередження, передання правопорушника під нагляд матері та зобов’язання публічно або в іншій формі попросити вибачення в потерпілих; непоодинокими є випадки закриття провадження у справі та взагалі звільнення з огляду на малозначність адміністративного правопорушення від адміністративної відповідальності, обмежуючись усним зауваженням.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. Г. Юшкевич, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кандидат юридичних наук, доцент.

Посилання

Biswasab, T., Scott, J. G., Munirg, K., Thomas, H. J., Mamun Huda, M., Hasan, M., De Vries, T. D., Baxter, J., and Mamun, A. A. (2020). Global variation in the prevalence of bullying victimisation amongst adolescents: Role of peer and parental supports. Clinical Medicine, 20. https://doi.org/10.1016/j.eclinm.2020.100276.

Chapell, М., Casey, D., De la Cruz, C., Ferrell, J., Forman, J., Lipkin, R., Newsham, M., Sterling, M., and Whittaker, S. (2004). Bullying in college by students and teachers. Adolescence, 39(153), 53–64.

Cole, D., Lubarsky, S., Nick, E., Cho, G., Nunez, M., Suarez-Cano, G., Jacquez, F., Mick, C., Zhang, Y., Lovette, A., Ford, M., Lu, R., Gabruk, M., and Rodgers, J. (2020). The Peer Victimization in College Survey: Construction and validation. Psychological Assess, 32(9), 851-871. https://doi.org/10.1037/pas0000888.

Filonenko, S. S. (2018). Administrative and legal mechanism of preventing the bulling in domestic higher education institutions. Legal Horizons, 12(25), 48-53. http://www.doi.org/10.21272/legalhorizons.2018.i12.p48.

Hryb, V. V. (2021, November 22). Review of case law on bullying. Protocol. https://protocol.ua/ua/oglyad_sudovo_praktiki_shchodo_bulingu/.

Kravchenko, T. (2019). The fight against bullying: case law. Local Government, 7. https://i.factor.ua/ukr/journals/ms/2019/july/issue-7/article-45488.html.

Kulyk, T. O. (2021). Prevention of counteraction to violence in an educational institution [Conference presentation abstract]. Materials of the II All-Ukrainian Forum “Socio-psychological and legal aspects of combating violence in educational institutions”. Dnipro, Ukraine.

Lane, D. A. (1989). Bullying in School: The Need for an Integrated Approach. Professional Development Foundation, 10(3), 211-215. https://doi.org/10.1177/0143034389103007.

Olweus, D. (1993). Bullying at school: What we know and what we can do. Blackwell Publishing,

Pohorilets, O. V. (2020). Pedagogical Workers as Objects of Bullying. Law and Safety, 1(76), 139-145. https://doi.org/10.32631/pb.2020.1.20.

Skorbun, I., and Slobodian, T. (2020). Prevention of violence in educational institutions: a guide for teachers. Women’s Health and Family Planning Charitable Foundation.

Thornberg, R., Baraldsnes, D., and Saeverot, H. (2018). In search of a pedagogical perspective on school bullying. Nordic Studies in Education, 38(4), 289-301. https://doi.org/10.18261/issn.1891-2018-04-01.

Tomchyshyn, O. (2020). Features of administrative responsibility for bullying. Slideshare. https://www.slideshare.net/okcanatom/ss-234625674.

Ttofia, M. M., Farringtona, D. P., and Lösel, F. (2012). School bullying as a predictor of violence later in life: A systematic review and meta-analysis of prospective longitudinal studies. Aggression and Violent Behavior, 17(5), 405-418. https://doi.org/10.1016/j.avb.2012.05.002.

Zvarych, I. M. (2020). Parables in the students’ education at higher learning institutions of Ukraine and the United States. Youth&Market, 2(181), 36-41. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211799.

Опубліковано
2022-03-24
Як цитувати
Юшкевич, О. Г. (2022) «Аналіз судової практики у справах про булінг у закладах професійної (професійно-технічної) освіти», Право і безпека, 84(1), с. 81-93. doi: 10.32631/pb.2022.1.09.