Координація суб’єктів боротьби з тероризмом, діяльність яких спрямовується Міністерством внутрішніх справ України в межах повноважень

Ключові слова: органи державної влади, боротьба з тероризмом, терористичний акт, Міжвідомча координаційна комісія Антитерористичного центру при Службі безпеки України, загальнодержавна система боротьби з тероризмом.

Анотація

Сьогодні Україна перебуває в постійному стані боротьби із загрозами гібридного характеру, особливо тероризму, які виникли внаслідок агресії російської федерації. Особливої уваги вимагає проблемне питання організації та протидії такому явищу, як терористичний акт, адже нездатність правильно застосувати організаційно-управлінські рішення ключовими органами державної влади, до компетенції яких належить виявлення та припинення цих злочинних актів, не дозволяє мінімізувати їх. Тому однозначно не виникає сумнівів, що ефективність протидії таким загрозам залежить від діяльності Міжвідомчої координаційної комісії Антитерористичного центру при Службі безпеки України, яка зі свого боку регулює проведення заходів щодо виявлення й усунення причин та умов учинення терористичних актів, інших злочинів, здійснюваних із терористичною метою, оскільки тактика боротьби із цим злочином формується, зокрема, з проведення певних заходів співробітниками Національної поліції України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій за вказівкою Міністра внутрішніх справ України. Кожен із цих органів є взаємозалежним у сфері виконання завдань у боротьбі з тероризмом, який останнім часом поширюється всією територією нашої держави та залишає сліди у вигляді зруйнованої інфраструктури й загибелі цивільного населення. Пріоритетну роль відіграють новітні ідеї з розроблення організаційно-управлінських заходів, зокрема спеціальних операцій чи заходів, спрямованих на швидке припинення терористичних актів. У статті досліджено прогалини в законодавстві та запропоновано розглянути можливість унесення змін до нього. Такі змін сприятимуть підвищенню рівня координації суб’єктів боротьби із тероризмом, які входять до складу Міжвідомчої координаційної комісії Антитерористичного центру при Службі безпеки України та діяльність яких спрямовується Міністром внутрішніх справ України, для покращення запобігання терористичній діяльності, її виявлення, припинення та мінімізації її наслідків. Правильно побудована модель може використовуватися в подальшому та продемонструвати високий і позитивний результат у протидії тероризму на території України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. О. Козенко, Національна академія Служби безпеки України (м. Київ)

Кандидат юридичних наук,

науково-організаційний центр, 

наукова лабораторія № 3.

Посилання

Bratel, S. H. (2023). National Police as an entity of ensuring national security. South Ukrainian Law Journal, 1, 267–270. https://doi.org/10.32850/sulj.2023.1.46.

Bryskovska, O. M. (2022). The role of the police in countering terrorism, foreign experience [Conference presentation abstract]. Topical issues of improving the national system of combating terrorism in the conditions of martial law, Kyiv, Ukraine.

Emelianov, V. P. (2016). Anti-terrorist legislation concept, system, ways of improvement. Right.

Gusarov, S. M. (2015). Experience of police activity in Israel and the possibilities to implement in Ukraine. Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs, 3(70), 11–21.

Konopelskyi, V. Ya. (2019). On the issue of foreign experience in organising counteraction to international terrorism. South Ukrainian Law Journal, 3, 70–73. https://doi.org/10.32850/sulj.2019.3-17.

Krutov, V. V., & Fornoliak, V. M. (2019). System of subjects of the fight against terrorism, their administrative and legal status. Information Security of the Person, Society and State, 2(26), 56–64.

Kudinov, S. S. (2022). State terrorism – definition and characteristics. Information and Law, 2(41), 78–84. https://doi.org/10.37750/2616-6798.2022.2(41).270367.

MacWillson, A. C. (1992). Hostage Taking Terrorism. Incident-Response Strategy. Macmillan.

Malikov, V. V. (2017). Concept and nature of subjects of prevention and counteraction of third party activities in Ukraine: administrative and legal aspects. Uzhhorod National University Herald. Series: Law, 43(4), 241–244.

Podskalna, О. А. (2017). Development of scientific thought as to organization of civil defence as an intergral part of the national security concept of the state. Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, 4, 20–27.

Reznikova, О. О. (2022). National resilience in a changing security environment. NISD.

Stukalina, О. V. (2022). Priority directions for improving Ukraine’s anti-terrorist activities in the context of European integration. South Ukrainian Law Journal, 4(3), 56–61. https://doi.org/10.32850/sulj.2022.4.3.10.

Sukmanovska, L. M. (2015). The system of subjects of the fight against terrorism in Ukraine and their place in it of the internal affairs units. Juridical Scientific and Electronic Journal, 2, 158–161. https://www.lsej.org.ua/2_2015/45.pdf.

Tymoshenko, I. T. (2023). Experience of countering terrorism in Israel [Conference presentation abstract]. Crime and countermeasures in wartime: global, regional and national dimensions, Vinnytsia, Ukraine.

Wilkinson, P. (1986). Trends in international terrorism and the American response. Routledge & Kegan Paul.

Опубліковано
2024-09-27
Як цитувати
Козенко, О. О. (2024) «Координація суб’єктів боротьби з тероризмом, діяльність яких спрямовується Міністерством внутрішніх справ України в межах повноважень», Право і безпека, 94(3), с. 116-125. doi: 10.32631/pb.2024.3.11.