Правовий аналіз законодавчого обґрунтування (ratio legis) ризик-орієнтованої реформи ліцензування бізнесу в Індонезії: дослідження Постанови № 24/2018 та Постанови № 5/2021

Ключові слова: законодавче обґрунтування (ratio legis), ризик-орієнтоване ліцензування, Єдина система онлайн подання документів, легкість ведення бізнесу, регуляторна реформа, інвестиційне законодавство.

Анотація

Перехід від урядової постанови № 24 від 2018 року до урядової постанови № 5 від 2021 року в Індонезії знаменує собою стратегічну регуляторну реформу, що передбачає перехід до системи ліцензування бізнесу на основі оцінки ризиків через платформу єдиної онлайн-подачі заявок. Ця трансформація відображає зусилля Індонезії, спрямовані на впорядкування регуляторного середовища, підвищення рейтингу легкості ведення бізнесу, зменшення регуляторних дублювань та узгодження з найкращими міжнародними практиками. З огляду на вирішальну роль ефективної системи ліцензування бізнесу у стимулюванні економічного зростання та залученні іноземних інвестицій розуміння законодавчого обґрунтування (ratio legis) цього переходу є вкрай важливим. У дослідженні застосовано нормативно-правовий підхід, що включає нормативний і концептуальний аналіз, а також контент-аналіз відповідних правових матеріалів для систематичної оцінки впливу цих регуляторних змін. Акцентовано увагу на ефективності реформування процесу ліцензування, його ролі у зниженні рівня корупції та впливі на показники Індонезії в Індексі легкості ведення бізнесу (Ease of Doing Business). Результати показують, що урядова постанова № 5 від 2021 року усуває попередні недоліки та неузгодженості, запроваджуючи більш інтегровану, стандартизовану та прозору систему ліцензування. Упровадження ризик-орієнтованої моделі впорядковує процедури ліцензування бізнесу, забезпечує більшу правову визначеність і зменшує надмірне бюрократичне втручання, тим самим створюючи більш сприятливе для бізнесу та інвестиційно привабливе середовище. Наголошено, що Єдина система онлайн-подання документів сприяє створенню більш доступної, структурованої та оцифрованої системи ліцензування, що дозволяє як вітчизняним, так і іноземним інвесторам працювати в межах нормативно-правової бази, яка забезпечує прозорість, підзвітність і передбачуваність. Ефективно впроваджуючи ці реформи, Індонезія підвищує свою правову визначеність й економічну конкурентоспроможність, тим самим позиціонуючи себе як сильнішого гравця у світовому інвестиційному просторі. Очікується, що ці регуляторні вдосконалення сприятимуть створенню більш справедливої та процвітаючої бізнес-екосистеми, що сприятиме сталому економічному зростанню та підвищенню довіри інвесторів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

С. Н. Рахманія, Університет Бравіджая (Східна Ява, Індонезія)

Магістр права.

Юридичний факультет.

Сукармі, Університет Бравіджая (Східна Ява, Індонезія)

Доктор юридичних наук.

Юридичний факультет.

С. Хадіянтіна, Університет Бравіджая (Східна Ява, Індонезія)

Доктор юридичних наук.

Юридичний факультет.

Посилання

Adiningsih, D. F., Sutaryono, S., & Wahyuni, W. (2023). Organizing permits for the suitability of space utilization activities in the business sector in Pati district, Central Java. Tunas Agraria, 6(1), 12–29. https://doi.org/10.31292/jta.v6i1.198.

Atkisson, C. (2022). Mentors matter: Association of mentors with project success in the Apache Software Foundation Incubator. PLOS ONE, 17(8). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0272764.

Atmanto, P. D. (2020). The online single submission policy of the local government aparature in the era of globalization. Jurnal Pembaharuan Hukum, 6(2). https://doi.org/10.26532/jph.v6i2.8111.

Canale, D., & Tuzet, G. (2009). The A Simili Argument: An Inferentialist Setting. Ratio Juris, 22(4), 499–509. https://doi.org/10.1111/j.1467-9337.2009.00437.x.

Cheng, M., Edwards, D., Darcy, S., & Redfern, K. (2018). A Tri-Method Approach to a Review of Adventure Tourism Literature: Bibliometric Analysis, Content Analysis, and a Quantitative Systematic Literature Review. Journal of Hospitality & Tourism Research, 42(6), 997–1020. https://doi.org/10.1177/1096348016640588.

Dimyati, K., Nashir, H., Elviandri, E., Absori, A., Wardiono, K., & Budiono, A. (2021). Indonesia as a legal welfare state: A prophetic-transcendental basis. Heliyon, 7(8). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e07865.

Hayyu, P. (2018). Good Signals in Ease of Doing Business. Financial Media Transparency of Fiscal Policy Information, 13(128).

Inggarwati, M. P., Celia, O., & Arthanti, B. D. (2020). Online Single Submission for Cyber Defense and Security in Indonesia. Lex Scientia Law Review, 4(1), 89–102. https://doi.org/10.15294/lesrev.v4i1.37709.

Komalasari, R., Widians, J. A., Meilani, B. D., Arifin, N. Y., Sepriano, S., Syam, S., Mahendra, G. S., Rachman, A., Muryanah, S., Samsumar, L. D., Setiawan, K., Isnaini, K. N., Wahyuni, F. S., & Darwin, D. (2023). Introduction to computer science: a comprehensive theory of current computer science developments. Sonpedia Publishing Indonesia.

Kouton, J., Bétila, R. R., & Lawin, M. (2021). The Impact of ICT Development on Health Outcomes in Africa: Does Economic Freedom Matter? Journal of the Knowledge Economy, 12(4), 1830–1869. https://doi.org/10.1007/s13132-020-00689-3.

Lisdiyono, E. (2017). Improving legal argument critically in the litigation mechanism in indonesia (an empirical study of environmental verdicts). Sriwijaya Law Review, 1(1). https://doi.org/10.28946/slrev.Vol1.Iss1.10.pp080-092.

Martínez-Cazalla, M. D., Menéndez-Martín, T., & Rahman, S. (2021). Parallel Reasoning by Ratio Legis in Contemporary Jurisprudence. Elements for a Dialogical Approach. In T. Lopez-Soto (Ed.), Dialog Systems (Vol. 22, pp. 163–187). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-61438-6_9.

Nishikawa, Y. (2020). The Reality of Protecting the Rohingya: An Inherent Limitation of the Responsibility to Protect. Asian Security, 16(1), 90–106. https://doi.org/10.1080/14799855.2018.1547709.

Pawestri, W. D., Sutanto, V., Aditya, K. L. S., Maajid, Q. N., & Adila, K. N. (2024). Investment in Infrastructure: A Comparative Study of the Regulation of Online Single Submission in Indonesia, Canada, and New Zealand. European Journal of Comparative Law and Governance, 11(1), 129–163. https://doi.org/10.1163/22134514-bja10068.

Ryan-Lortie, J., Pelletier, G., Pilgrim, M., & Fellows, L. K. (2023). Gaze differences in configural and elemental evaluation during multi-attribute decision-making. Frontiers in Neuroscience, 17. https://doi.org/10.3389/fnins.2023.1167095.

Sakbir, S., & Idrus, S. (2021). Service of Trading Business License (SIUP) through Online Single Submission (OSS) System at the Department of Investment and One Door Integrated Services (DPMPTSP) Gorontalo Regency. Journal of Management and Administration Provision, 1(2), 14–19. https://doi.org/10.55885/jmap.v1i2.92.

Sen, A., Atkisson, C., & Schweik, C. (2022). Cui Bono: Do Open Source Software Incubator Policies and Procedures Benefit the Projects or the Incubator? International Journal of the Commons, 16(1), 64–77. https://doi.org/10.5334/ijc.1176.

Sondang, T., Franciska, W., & Martien, D. (2023). Legal Protection for Legal Entities in the Online Single Submission (OSS) Process Regarding the Operational Requirements of Legal Entities. Syntax Idea, 5(2), 225–239. https://doi.org/10.46799/syntax-idea.v5i2.2131.

Zuhdi, A., Ablamskyi, S., & Anggara, A. (2025). Judicial Review of Presidential Threshold Decisions: The Dynamics of Constitutional Injury. Kosmik Hukum, 25(1), 48–65. https://doi.org/10.30595/kosmikhukum.v25i1.24476.

Zuhdi, A., & Kamula, A. A. (2024). Legitimacy of Foreign Law as a Consideration of Decisions by the Constitutional Court: A Comparison Between Indonesia and South Africa. Yurispruden: Jurnal Fakultas Hukum Universitas Islam Malang, 7(2), 272–296. https://doi.org/10.33474/yur.v7i2.21634.

Опубліковано
2025-04-08
Як цитувати
Рахманія, С. Н., Сукармі і Хадіянтіна, С. (2025) «Правовий аналіз законодавчого обґрунтування (ratio legis) ризик-орієнтованої реформи ліцензування бізнесу в Індонезії: дослідження Постанови № 24/2018 та Постанови № 5/2021», Право і безпека, 96(1), с. 140-149. doi: 10.32631/pb.2025.1.12.